Dag 17: Maun - Reisverslag uit Maun, Botswana van myafricandream - WaarBenJij.nu Dag 17: Maun - Reisverslag uit Maun, Botswana van myafricandream - WaarBenJij.nu

Dag 17: Maun

Blijf op de hoogte en volg

03 Mei 2014 | Botswana, Maun

Als je wilde kon je vanmorgen een educatieve wandeling gaan maken met een Bushman. Maar ook Bosjesmannen kunnen zich wel eens verslapen, dus de hele wandeling ging niet door. We werden getroost met lekker verse wentelteefjes, gemaakt door Victor. Na het ontbijt konden we dan ook direct vertrekken. Op naar Maun, de poort tot de Okavango Delta. Nog voor het begin van de middag kwamen we bij de camping aan. De eigenaresse wilde nog een briefing houden over de do's & don'ts en over de excursies die je kon doen. Één van die excursies was een scenic flight in een klein vliegtuigje of met een helikopter over de Okavango Delta. De helikopter kon je voor dinsdag boeken, de scenic flight met het kleine vliegtuigje voor vandaag. Dat laatste klonk me als muziek in de oren. Helaas had ik in de paperassen gelezen dat dat zo'n 300 euro kostte. Dat vond ik veel te duur, maar nu hoorde ik ineens dat het maar $80 was, wat overeenkomt met 65 euro! Ja, dat klinkt natuurlijk veel beter. Ik hoefde geen seconde na te denken... ik ga mee! Er was wel één voorwaarde. Er moesten genoeg aanmeldingen zijn. Er waren vliegtuigjes voor vijf personen en voor zeven personen. Dus met minimaal vijf personen konden we goedkoop de lucht in. In eerste instantie waren er maar drie geïnteresseerden, later vier. Toch nog eentje te weinig. Toevallig kwam er net na ons nog een groep op de camping aan. Daar zaten er drie bij die ook interesse hadden. Komt dat even goed uit, zeven man bij mekaar dus let's go!

Eerst gingen we nog even shoppen en Pula's (de munteenheid van Botswana) halen in Maun. Daarna door naar Maun International Airport. Vooral dat 'international' doet 't 'm, aangezien er maar één ruimte was die net zo groot was als een huiskamer. En er was maar één start en landingsbaan!

Na de paspoortcontrole werden we met een busje naar het vliegtuig gebracht. Het uitzicht over de Okavango Delta was spectaculair, uniek en geweldig! Driekwartier lang zweefden we over de Delta. Onder ons liepen kuddes met hon-der-den olifanten, giraffen, zebra's, springbokken etc. Natuurlijk was de Delta op zich ook prachtig! Ik was jaloers op de piloot. Wat heeft hij een mooie baan. Maar zelf ben ik ook blij dat ik dit het mee mogen maken! Zeker de meest geweldige ervaring tot nu toe! :)

's Avonds hebben we nog gezellig koffie gedronken bij de bar met alle Nederlanders en daarna ben ik weer in m'n tent gekropen, terugkijkend op een geweldig geslaagde dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Mei 2014
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 6484

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 18 Mei 2014

Effe Afrika

Landen bezocht: