Dag 31: Bye bye Afrika! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van myafricandream - WaarBenJij.nu Dag 31: Bye bye Afrika! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van myafricandream - WaarBenJij.nu

Dag 31: Bye bye Afrika!

Blijf op de hoogte en volg

17 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

De dag begon hetzelfde als gisteren: uitslapen, douchen, ontbijten. Weer twee keumkes koffie, twee glazen verse sap en acht verse sneeën mik mi jam! Ik hou me aan m'n schema.

Halverwege de middag zou ik naar het vliegveld gaan, dus qua tijd zat het er niet meer in om nog iets spectaculairs te gaan doen. Ik heb me uitgecheckt en ben weer achter de laptop gekropen. Hoezo verslaafd?! Tja, wat moet ik anders doen. Maarrrr... ik heb mezelf al nuttig gemaakt door alle foto's te bewerken, sorteren en de mindere foto's te verwijderen. Dan hoef ik daar thuis geen werk meer aan te besteden en dan kan iedereen die wil de foto's meteen zien. Win-win situatie dacht ik zo.

Van al dat stilzitten kreeg ik het wel koud. Even de zon opzoeken zou me goed doen. Dan kon ik ook meteen even broodjes halen in de supermarkt. Toen ik daar binnenstond bleek het een Chinese supermarkt te zijn. Wat wil je ook als je midden in Chinatown staat! Nou spreek of lees ik geen woord Chinees dus ik wist niet wat ze allemaal in de aanbieding hadden. Van ermoei ben ik maar naar buiten gegaan met een pekske kuukskes en een flesje cola. Onderweg moest ik nog even stoppen voor wat overstekend verkeer. Er viel me al een paar dagen op dat er wat rare mannetjes op hetzelfde stuk stonden te wachten. Ik wist niet wat daar de bedoeling van was, tot vandaag. Elke keer als het stoplicht op rood stond liepen zij de straat op en begonnen voor het stilstaande verkeer te dansen. Het dansje duurde net zo lang als de tijd dat het stoplicht op rood stond! Na afloop hoopten ze natuurlijk op een fooitje van de bestuurders. Wel een leuke manier om geld te verdienen dacht ik! :)

Weer terug bij het hostel heb ik nog even de laatste mailtjes gecheckt en heb me daarna klaargemaakt om met de taxi naar het vliegveld gebracht te worden. Ik zou deze taxi met nog iemand delen. Dat was voordeliger, dan konden we allebei de helft betalen. Net voor vertrek had ik mijn betaling voldaan. Een paar minuten later kwamen ze met de mededeling dat mijn medereiziger nog in Soweto zat. Of ik de andere helft ook even wilde betalen. Lekker is dat! Ik heb ze laten weten dat ik het daar helemaal niet mee eens was. Ik ben ook flink boos geworden. Zo boos, dat ik er zelf van schrok. Maar goed, betalen was de enige optie. Anders zou ik nooit op het vliegveld aankomen. Na betaling werd ik er toch heengebracht. Daar heb ik meteen ingecheckt, nog wat gewinkeld en mijn vluchtdetails gecontroleerd. Er waren twee vluchten naar Dubai. De middagvlucht had al een flinke vertraging van vijf uur. Oh nee he, het zal toch niet gaan gebeuren dat dit me ook nog tegenzit! Maar gelukkig was de avondvlucht, die ik moest hebben, wel gewoon op tijd. Fijn dat me dat toch meezit!

Nu nog één dagje naar Dubai en dan zit het avontuur er op, helaas! :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Mei 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 6467

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 18 Mei 2014

Effe Afrika

Landen bezocht: