Dag 32: Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van myafricandream - WaarBenJij.nu Dag 32: Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van myafricandream - WaarBenJij.nu

Dag 32: Dubai

Blijf op de hoogte en volg

18 Mei 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Afrika verlaten (helaas), goed aangekomen in Dubai. De vlucht ging sneller dan gepland. Een half uur voor de geplande tijd stond het vliegtuig al aan de grond. Deze keer geen slurf die me naar de terminal leidde maar een bus. Jeetje mina, ik wist dat Dubai een groot vliegveld had, maar dat het zó groot zou zijn had ik nooit gedacht. Ik heb er 35(!!!) minuten over gedaan om van het vliegtuig naar de aankomsthal te komen! Even kreeg ik de gedachte dat de buschauffeur me helemaal naar Düsseldorf zou brengen! Eindelijk stopte hij dan toch bij de juiste terminal. Hier was het bekend terrein voor me, aangezien ik hier vier weken geleden ook al was. Dat kunnen er niet veel zeggen: twee keer in vier weken tijd op citytrip naar Dubai en tussendoor nog even op ontdekkingsreis door half Afrika! :) Ik wist nu meteen wat ik moest doen: even door de paspoortcontrole, NIET bij de band op mijn tas wachten (die komt in Duitsland pas), de roltrap op, een metrokaartje kopen en hup, lekker de stad in. Een geluk dat ik vandaag geen spijkerbroek en dikke polo heb aangedaan. Vanmorgen om 5:00 uur was het al 30 graden!

Strategisch als ik ben begon ik weer met de stop die het verste weg lag. Dat was Burj Khalifa. Ik had spijt dat ik de vorige keer niet op de top van het hoogste gebouw ter wereld had gestaan. Daar moest verandering in komen. Vandaag poging twee. Om bij de ingang te komen moest ik eerst de hele Mall of the Emirates doorlopen, die bijna net zo groot is als het vliegveld. Een hele wandeling dus. Het was pas 7:00 uur. Alle winkels waren nog dicht. Die zouden pas om 10:00 uur open gaan. Echter, er werd me verteld dat de Burj Khalifa al om 8:00 uur haar deuren zou openen. Ik heb me wel kostelijk vermaakt in de mall. Er werd druk gepoetst, de vloeren werden geboend, de roltrappen afgeveegd en alles moest gestoft worden. Er mocht geen vuiltje meer te vinden zijn! Buiten heb ik daarna even gewacht en een paar minuten voor 8 ben ik naar de ingang gelopen. Ging dat ding ook pas om 10:00 uur open! Heb ik dat hele takkeneind voor niks gewandeld. Dan maar even iets anders doen en dan kom ik straks wel weer terug. Een metrohalte verderop zag ik heel toevallig een Starbucks liggen. De eerste Starbucks van deze hele reis! Daar MOEST ik binnen. Ik heb mezelf maar getrakteerd op een grote mok cappuccino. Vanillesmaak met veel chocoladepoeder. Dit was de lekkerste kop koffie die ik ooit gehad heb! In de koelte heb ik mijn verslag even bijgewerkt.

Inmiddels was het 9:30 uur. Tijd om terug te gaan naar de Burj Khalifa. Aarrghhh... alle kaartjes waren uitverkocht! Niet te geloven dit! Hevig teleurgesteld ben ik mijn geld maar gaan opbrassen. In een souvenirwinkel zag ik een glazen beeldje van de Burj Al Arab staan. Die heb ik maar gekocht. Geheel toevallig kwam ik nog een tweede Starbucks tegen. Het geld moest toch op, doe maar een warme choco en een grote chocolate brownie. Heerlijk! Dat maakte de dag toch weer goed.

Na nog een laatste ritje met de metro was het echt tijd om terug te keren naar het vliegveld. Hiermee ben ik aan het einde gekomen van een GEWELDIGE reis! Wat een ervaring!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Mei 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 6453

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 18 Mei 2014

Effe Afrika

Landen bezocht: