Dag 9: Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van myafricandream - WaarBenJij.nu Dag 9: Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van myafricandream - WaarBenJij.nu

Dag 9: Swakopmund

Blijf op de hoogte en volg

25 April 2014 | Namibië, Swakopmund

Vandaag hadden wij het voor het zeggen over hoe laat we zouden ontbijten en vertrekken. De één zei 5:15 uur en de ander wilde pas om 10:00 uur gaan. Dat schoot niet op. Uiteindelijk werd gekozen voor de gulden middenweg: om 6:45 uur ontbijten en om 7:30 uur vertrekken. Stipt om 7:30 uur zat iedereen in de truck. Daar moesten we eerst al die sprinkhanen nog uitjagen die er vannacht allemaal ingekropen waren. Toen dat klusje geklaard was konden we vertrekken richting Swakopmund.

Na een uurtje rijden stopten we langs de weg bij een bordje dat aangaf 'Tropic of Capricorn'. In het Nederlands betekent dit dat we ons op dat moment op de Steenbokskeerkring bevonden. Dat is een denkbeeldige lijn om de aarde, net zoals de evenaar. Maar de evenaar ligt in het midden van de aarde, de Kreeftskeerkring bevindt zich op het noordelijk halfrond en de Steenbokskeerkring, waar wij stonden, op het zuidelijk halfrond. Tot zover mijn lesje aardrijkskunde voor deze week.
Onze volgende stop was in Walvis Bay, gelegen aan de Atlantische Oceaan. Deze plaats heet zo omdat je er heel goed flamingo's kunt spotten! :) Dat hebben we ook gedaan. Tijdens een kleine wandeling langs de boulevard zagen we honderden flamingo's en tientallen kwallen (mij niet meegerekend). Vanaf Walvis Bay was het nog maar een klein stukje naar Swakopmund, de tweede stad van Namibië. Na een week lang kamperen in tentjes mogen we nu lekker twee nachten verblijven in een lodge met gewone bedden. Heerlijk!

Vanavond hadden we besloten om met de hele groep te gaan uiteten bij de Napolitano. Ik zat naast Tom en tegenover Mari en Luan, afkomstig uit Zuid-Afrika. Ik heb mijn Engelse en Afrikaanse taalvaardigheden flink bijgespijkerd. We hebben gezellige gesprekken gevoerd en elkaar wat beter leren kennen. Ik had zin om een lekkere pizza te bestellen. Een Swakop Special voor mij. Die liet lang op zich wachten, net als de rest van al het eten. Ik voelde me best een geluksvogel want naast de pizza kreeg ik nog een stuk kudu van Alison omdat ze die niet meer op kon, en ook nog een stuk chocolademousse van Tom en Janneke en óók nog eens een slok wijn van Mari om te proeven!

Totaal onverwachts begon Keith een 'happy birthday' in te zetten voor mijn verjaardag van enkele dagen geleden. De hele groep viel in. Keith had van Jolanda gehoord dat ik jarig was geweest en hij vond dat er natuurlijk gezongen moest worden! Super leuk. Ik voelde me toch nog een beetje jarig. Verder heb ik een hele leuke en gezellige avond gehad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Mei 2014
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 6481

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 18 Mei 2014

Effe Afrika

Landen bezocht: