Dag 7: Sesriem Canyon - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van myafricandream - WaarBenJij.nu Dag 7: Sesriem Canyon - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van myafricandream - WaarBenJij.nu

Dag 7: Sesriem Canyon

Blijf op de hoogte en volg

23 April 2014 | Namibië, Keetmanshoop

Gisteravond vroeg onder de wol gekropen... of slaapzak eigenlijk. Vandaag stond ons een rit van 520 kilometer te wachten. Dat is nog niet zo erg, maar het feit dat deze 520 afgelegd moeten worden over een ongeasfalteerde weg maakt het verhaal een beetje anders. Daarom moesten we al om 5:00 uur opstaan en om 6:00 uur vertrekken. Omdat we in Namibië zijn moesten we de klok een uur terugdraaien vanwege de wintertijd die hier op 1 april is ingegaan (geen grapje). De seizoenen op het Zuidelijk halfrond zijn tegenovergesteld aan die van het Noordelijk halfrond. Gelukkig is dat met het weer niet te merken. "Wintertijd", een woord dat ik in Nederland zou haten maar hier in Afrika heb ik er helemaal geen problemen mee aangezien de dagtemperaturen hier zo tussen de 25 en 40 graden liggen!

Ik had mooi mijn horloge een uur teruggedraaid, de wekker van mijn telefoon gezet en ben toen gaan slapen. Toen ik wakker werd en op mijn telefoon keek schrok ik me een hoedje! Het was al 5:45 uur! Als een dolle sprong ik de tent uit, vloekend omdat dit al de tweede keer was deze reis dat ik me verslapen heb. Ik was echter stomverbaasd toen ik zag dat alle tenten om me heen nog op stonden. Toen pas realiseerde ik me dat ik de tijd op mijn telefoon nog niet verzet had! Zonnesteek? Gelukkig was ik nog ruim op tijd.

Onderweg stopten we in een typisch Afrikaans ghetto dorpje. Je kon even de benen strekken en wat inkopen doen. Net als alle andere dagen (hoe verrassend) had ik ook vandaag een blikje fanta en een reep chocola gekocht. In een klein cafeetje gingen we met de Nederlanders lekker koffie drinken met een brownie erbij. Die ging er wel in! Om 16:00 uur kwamen we op de camping aan, vanwaar we meteen de truck weer in konden stappen. We gingen een korte wandeling maken door de Sesriem Canyon. Deze canyon is 50 meter diep en tijdens een regenbui komt deze deels onder water te staan. We konden de canyon helemaal afdalen.

Geloof het of niet, maar 's avonds heb ik twee dingen gedaan die je nooit van mij zou verwachten: voetbal kijken (UEFA Cup: Real Madrid - Bayern München) en alcohol drinken! Met een aantal medereizigers ben ik aan de springbok gegaan. Dat is een echte lokale specialiteit en bevat een klein borrelglaasje met amarula en pepermunt. Daarna op m'n kop te bed...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Mei 2014
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 6477

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 18 Mei 2014

Effe Afrika

Landen bezocht: