Dag 3: Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van myafricandream - WaarBenJij.nu Dag 3: Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van myafricandream - WaarBenJij.nu

Dag 3: Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg

19 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag stond de Cape Peninsula Tour op het programma. Cape Peninsula is het schiereiland onder Kaapstad waar je onder andere Kaap de Goede Hoop kunt vinden en de pinguïnkolonie van Simon's Town. Om 8.30 uur werd ik opgehaald met een busje dat plaats bood aan 12 personen. Op één plek na waren alle stoelen gevuld. Eigenlijk had ik mijn toer geboekt bij de BazBus, Zuid-Afrika's bekendste backpackersbus. Maar omdat vandaag de Two Oceans Marathon gelopen wordt en de BazBus geen tour aanbood werd ik opgehaald met een bus van de Daytrippers. Deze reed vandaag wel.

Blijkbaar vinden ze het hier heel normaal om de lopers over drukke wegen en snelwegen te laten lopen. Weg afsluiten... moet dat dan? Tja...

Zo'n driekwartier later waren we het mooie Muizenberg en Fish Hoek gepasseerd en kwamen we aan bij de eerste stop: Boulders Beach in Simon's Town. Dit strand is erg populair vanwege een grote kolonie met honderden pinguïns die zich hier permanent hebben gevestigd. Het eerste (en zeker niet het laatste) wildlife is gespot! Vanuit Simon's Town reden we enkele kilometers verder naar een klein parkeerplaatsje. Het was tijd om aan onze conditie te gaan werken. Achter de bus hing een aanhanger met een aantal mountainbikes erop. Drie keer raden wat wij gingen doen! Inderdaad... zwemmen :) (Grapje) De fietsen werden klaargemaakt, de helmen gingen op en trappen maar. Het eerste stuk was bergaf dus de vaart zat er al direct in. Daarna volgden nog wat klimmetjes en afdalingen. Eindpunt van deze spectaculaire fietsrit was het visitor center van het Table Mountain National Park. Daar stond een welverdiende lunch op ons te wachten. Broodjes met ham, kaas, salades, fruit en vers sap, aan alles was gedacht.
In de bus zaten ook twee Nederlandse meiden waar ik tijdens de lunch een praatje mee heb gemaakt. De één kwam uit Amsterdam, de ander uit Eindhoven. Beiden waren in Zuid-Afrika om vrijwilligerswerk te doen.
Na het eten mochten de fietsen weer op de aanhanger. Met de bus reden we naar een volgend hoogtepunt: Cape Point. Vanaf de parkeerplaats kon je sportief doen en gaan hiken of de luie toerist uithangen en met de kabelbaan omhoog. Ik had nu de smaak te pakken. Sportief als ik ben ben ik samen met Evelien en Secine (die twee Nederlandse meiden) helemaal naar boven gelopen. Daar stond een vuurtoren en vanaf de klif had je een wijds uitzicht over de Atlantische Oceaan aan de ene kant en de Indische Oceaan aan de andere kant. Vanaf Cape Point was het maar een klein stukje rijden naar Kaap de Goede Hoop. Dit is het meest zuidwestelijke punt van het Afrikaanse continent. Onderweg moesten we wel nog even stoppen omdat er bavianen midden over de weg liepen. Het maakte hen niks uit of er iemand door moest of niet, ze gingen geen meter aan de kant en trokken zich niks aan van de automobilisten. Bij Kaap de Goede Hoop hebben we gauw wat foto's gemaakt. Daarna moesten we snel weer de bus in want er stond nog een boottocht naar Seal Island op het programma. We waren al laat, dus geen getreuzel en opschieten graag. De route naar de haven van Hout Bay leidde ons over de Chapman's Peak Drive. Dit is een bergweg die prachtige uitzichten biedt op de oceaan en de Kaap. Deze drive is nationaal en internationaal erg geliefd. Er zijn hier dan ook verschillende autoreclames opgenomen.
In Afrikaanse begrippen ruim op tijd, in het Nederlands een kwartier te laat arriveerden we bij de boot in Hout Bay. We konden nog net mee naar Seal Island. Seal Island is een formatie van een aantal kale rotsen waar honderden zeehonden uitrusten of genieten van de zon. Spectaculair was het zeker. We voeren over een oceaan met metershoge golven. Het hek van de boot die naast de onze lag was gesloten. Later bleek waarom: die boot was gekapseisd tijdens een storm. Het is maar goed dat we dat pas hoorden toen we weer aan wal stonden! Gelukkig hadden wij het wel overleefd. Met deze boottocht sloten we de tour van deze dag af. Ik had er wel honger van gekregen. Nu ben ik wel van het gevarieerde eten. Gisteren was ik vanuit mijn hostel linksaf gegaan naar de Kentucky Fried Chicken, vandaag ga ik rechtsaf naar de McDonald's!
Tijd om de balans op te maken. Gespotte dieren tot nu toe: pinguïns, apen, kamelen, een struisvogel en kip(nuggets).
Morgen wordt een groot avontuur: met een backpack, een rugzak en een cameratas moet ik een stuk over Long Street lopen om bij het kantoor van de Nomad te komen. Wish me luck!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Mei 2014
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 6490

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 18 Mei 2014

Effe Afrika

Landen bezocht: