Dag 27: Kruger National Park - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van myafricandream - WaarBenJij.nu Dag 27: Kruger National Park - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van myafricandream - WaarBenJij.nu

Dag 27: Kruger National Park

13 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Ik heb eindelijk eens een keer een hele nacht doorgeslapen. Nou ja, hele nacht... tot 4:30 uur dan. Toen ging de wekker. Een uur later had ik mijn boterhammen doorgeslikt en stapten we in de safaritruck. Dag 1 van een 2-daagse safari in het Krugerpark kan beginnen.
Na een paar uur was er een snackstop. Je kon gezond doen en een appel en/of banaan pakken of, zoals ik deed, gewoon voor de lekker en een flink aantal koekjes opkanen! :)

We zijn de hele ochtend en de halve middag op dierenjacht geweest. Eenmaal terug op de camping kregen we een uurtje voor onszelf. Daarna moesten we weer klaarstaan voor een sunset game drive. Onderweg kwamen we veel wild tegen waardoor we iets te laat bij het uitkijkpunt aankwamen voor de zonsondergang. Dat was jammer, maar uiteindelijk ga je op een safari toch voor de dieren. Toch hebben we genoten van een typische 'sundowner' met veel koekjes en sap (en wijn voor degene die wilde).

Inmiddels was het helemaal donker geworden. Tijd voor een night drive. De grote dieren laten zich 's nachts niet zo vaak zien. We gingen meer voor de kleinere dieren. Maar we hadden wel geluk want toch zagen we ook wat grotere dieren voorbij komen. Zo zagen we onder andere bush babies, kudu's, buffels, neushoorns en een kameleon. Deze zat ver weg ergens verstopt in een boom. Maar de gidsen hier zijn erg ervaren en zijn in staat om ze van verre afstand te kunnen zien. De kameleon werd uit de boom gehaald en als je wilde kon je 'm over je arm laten lopen. In eerste instantie was hij groen, later werd hij zwart. Dat betekende dat hij bang werd. Dus we hebben hem snel weer vrijgelaten en terug in de boom gezet.

's Avonds kan het in Afrika toch flink afkoelen. Terug op de camping kregen we lekker warm eten en konden we onszelf opwarmen bij het kampvuur.