Dag 26: Moholoholo Wildlife Sanctuary - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van myafricandream - WaarBenJij.nu Dag 26: Moholoholo Wildlife Sanctuary - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van myafricandream - WaarBenJij.nu

Dag 26: Moholoholo Wildlife Sanctuary

Blijf op de hoogte en volg

13 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Holy moly, ik weet niet waar ik moet beginnen met schrijven voor vandaag. De wekker ging vroeg, heel vroeg. Om 3:30 uur al! Ik had graag met Nomad naar het Krugerpark gewild maar om één of andere reden ging dat niet. Omdat ik het Kruger toch graag wil zien heb ik een 4-daagse tour bij de BazBus geboekt. Zij zouden mij om 5:00 uur oppikken bij een hostel. Dit hostel lag helemaal aan de andere kant van Johannesburg, ver verwijderd van het super luxe hotel waar ik verbleef. Er werd een shuttleservice voor me geregeld. Ik moest om 4:00 uur klaarstaan. De nachtwaker zou dan zorgen dat ik de poort uit kon. Het was 4:00 uur, ik was wakker en stond klaar en de taxi was er... poort op slot! Na tien minuten zoeken kwam de bewaker onderhand met een sleutel. De taxichauffeur had nog nooit van de naam van het hostel gehoord en kon de weg niet vinden. Na lang zoeken, vragen en een patrouillewagen die voor ons uitreed kwamen we op het opgegeven adres aan. Volgend probleem: het zag er totaal niet uit als een hostel maar meer als een gewoon woonhuis. Verkeerd adres? Een aantal keer heb ik aangebeld maar er kwam geen antwoord. Dan maar wachten in de hoop dat de bus er zo aan zou komen. Een uur later was die er echter nog niet. De chauffeur vond het niet verantwoord om mij daar alleen achter te laten maar de keus was aan mij. Of in het pikkedonker alleen achterblijven en hopen op de BazBus, of terug de taxi in en weer mee terug naar het hotel. Optie twee leek me het beste.

Helaas werd de terugweg ook in rekening gebracht. Daar had ik effe niet op gerekend. Ik kreeg wel een formulier, zodat ik het later weer terug kon vragen. Maar goed, twee uur en een lege portemonnee verder was ik weer terug bij af. Volgens mij heb ik wel honderd telefoongesprekken gevoerd om iets te regelen. Ook mijn beltegoed er maar even doorheen gejaagd! Een chagrijnig vrouwke aan de andere kant van de lijn zei dat ik maar weer een taxi moest bellen en naar Gauteng Station moest komen. Daar zouden ze wel op mij wachten. Deze keer kreeg ik een gratis lift van het hotel. Ik denk dat ze me een beetje zielig vonden ofzo... :( of ze wilden gewoon van mijn gezeur af, dat kan ook. Hupsakkee, weer de auto in en op naar Gauteng Station. Daar aangekomen was er natuurlijk geen BazBus te bekennen. Hoe kan het ook anders...

Voor de verandering maar weer een telefoontje gepleegd. Nee.... ik moest de trein pakken naar het vliegveld want daar stonden ze op me te wachten! De moed zakte me in de schoenen. Gelukkig was daar iemand van de security die me heel aardig zijn hulp aanbood. Hij vond dat hij me zo goed had geholpen met zijn wijze raad had ik hem mijn laatste 20 Rand ook nog wel cadeau kon doen. Dan kon hij tenminste eten kopen. Ja daahaag!! Ik laat me niet nog meer geld aftroggelen! Stoer als ik ben (soms dan) liep ik aan. Ik zoek het zelf wel uit. De chauffeur zei dat een treinkaartje 53 Rand kostte. Je raadt het misschien al: het was drie keer zo duur. Dit was de laatste tegenvaller van vandaag en zo niet dan boek ik maar een vliegticket terug naar huis!

Alweer een half uur later en een overstap op het treinstation verder was ik dan eindelijk op het vliegveld. Het was onderhand 10:00 uur, terwijl ik al om 5:00 uur opgehaald had moeten zijn. "No hurry in Africa" was het motto van Victor...

Ik durfde me zowat niet meer te vertonen in de bus. Bang voor de reacties van de medepassagiers, al was het niet mijn schuld. Er werd niet veel gezegd in de bus. De sfeer kon beter. Onderweg werden we ook nog eens aangehouden door de politie. De chauffeur kreeg een bon wegens te hard rijden.

Het verhaal begint nu wel een heel negatieve kant te krijgen. Ik ga denk ik maar wat positiefs schrijven nu! Na vijf uur rijden waren we bij het Moholoholo Wildlife Center. Daar worden dieren opgevangen die niet (meer) in het wild kunnen leven. Op enkele dieren na is het de bedoeling om ze te verzorgen op zo'n manier dat ze ooit weer zelfstandig de vrije natuur in kunnen. In de opvang zitten momenteel verschillende soorten roofvogels en katachtige dieren zoals leeuwen, luipaarden en cheeta's. We mochten zelfs een cheeta aaien! Na het bezoek aan de wildlife opvang konden we in Hoedspruit nog wat boodschappen doen. Daarna gingen we door naar de camping. De tenten stonden al opgezet en er stonden zelfs stretchers in. Om 19:00 uur was er een diner bij het kampvuur. Na het eten ben ik maar mijn verslag gaan schrijven en gaan slapen. Hopen dat morgen een betere dag zal zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Mei 2014
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 6445

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 18 Mei 2014

Effe Afrika

Landen bezocht: