Dag 14: Etosha National Park - Reisverslag uit Okakuyu, Namibië van myafricandream - WaarBenJij.nu Dag 14: Etosha National Park - Reisverslag uit Okakuyu, Namibië van myafricandream - WaarBenJij.nu

Dag 14: Etosha National Park

30 April 2014 | Namibië, Okakuyu

De afwas van het ontbijt hebben we maar droog gewapperd. De theedoeken zagen er niet zo appetijtelijk meer uit aangezien ze nog niet één keer in de was zijn geweest.

Ons dorp van afgelopen nacht bevond zich aan de rand van het Etosha park. Vandaag was de hele dag gereserveerd voor game drives. Het duurde even voordat we iets zagen, maar ineens zag iemand heel in de verte een leeuw liggen. Tot nu toe hadden we alleen nog maar leeuwinnen gezien. Dit was een mannetjesleeuw en met zijn lange manen maakte hij extra veel indruk bij iedereen. Het was erg bijzonder om zo'n groot beest te zien!

Gisteravond hebben we al neushoorns gezien die kwamen drinken bij de waterhole. Toen was het donker en iedereen stond te prutsen met zijn/haar camera omdat foto's maken in het donker bijna niet te doen is. De neushoorns lieten zich ook niet makkelijk fotograferen. Behalve dan voor twee Japanners, die met een fortuin aan fotoapparatuur aangezeuld kwamen. Ik denk dat ze al hun bagage thuisgelaten hebben en met vier tassen vol fotospul zijn vertrokken! Maar goed, deze ochtend was het raak: een neushoorn op enkele meters afstand van de truck! Nu was het gelukkig geen enkele moeite om ze op de gevoelige plaat vast te leggen. Yes!

Aan zebra's, impala's en springbokken ook geen gebrek hier op de savanne. Overal waar je kijkt kun je ze zien lopen. Soms in een klein groepje, soms met honderden bij elkaar.

Het mooie van een safari in Afrika is dat je zelf echt op zoek moet gaan naar de wilde dieren en geluk moet hebben dat je iet moois ziet. In de Beekse Bergen ben je verzekerd van alle dieren, terwijl het hier maar afwachten is wat je gaat zien. Dat maakt het extra spannend en veel leuker. Daar kan de Beekse Bergen toch echt niet tegenop!

Alle ogen stonden op scherp en toch duurde het nu ruim een uur voordat we weer wat zagen. Maar geduld wordt beloond zeggen ze. Dat ging in dit geval ook op. We stuitten op twee hyena's die aan het genieten waren van een lekker hapje. Voor hen op de grond lag het karkas van een wildebeest. De horens zaten er nog aan. Hyena's lijken misschien niet zo sterk maar als ze een gnoe kunnen vangen die minstens twee keer zo groot is ga je wel anders denken. Ze kunnen zelfs met één hap alle botten van het menselijk lichaam breken! Uitkijken dus... Het kan best gevaarlijk zijn hier in Etosha.

Met onze Nomad-truck zijn we vandaag een stuk de Etoshapan ingereden, de grote zoutvlakte in het midden van het park. We konden er tot één kilometer in. Je zag niks anders dan zand, zout en... een fatamorgana! In de verte leek het namelijk alsof er een grote waterplas was en of er iets in de lucht hing (een ufo?!) Maar dat was bedrog van het oog. Er was helemaal geen water in de buurt en dat 'vliegende object' was gewoon maar een boom. Erg raar.

Na het opzetten van de tenten gingen we weer op pad. De volgende game drive. Ook nu zijn we weer veel zebra's, impala's en leeuwen tegengekomen. Ten slotte hebben we weer genoten van een supermooie zonsondergang, terwijl een leeuw wat kwam drinken bij de waterpoel!