Dag 29: Blyde River Canyon - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van myafricandream - WaarBenJij.nu Dag 29: Blyde River Canyon - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van myafricandream - WaarBenJij.nu

Dag 29: Blyde River Canyon

Blijf op de hoogte en volg

15 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Ik werd vanmorgen wakker en realiseerde me opeens dat dit de laatste nacht in een tent was! Nu nog twee nachten in een vreemd bed in een hostel en dan weer lekker naar mijn eigen bedje. Joepie!

Dit is de laatste dag van de 4-daagse reis naar het Krugerpark. Geen safari meer vandaag maar wel een mooie tocht over de Panoramaroute en een stop in de Blyde River Canyon. De canyon was op anderhalf uur rijden van het kamp. De Blyde River Canyon is de derde grootste canyon ter wereld, na de Grand Canyon in de USA en de Fish River Canyon in Namibië. Dat is mooi, want dat betekent namelijk dat ik al twee van de drie grootste canyons heb bezocht. Nu nummer 3 nog! haha

Er werd ons een half uur gegeven om wat mooie plaatjes te schieten en een wandeling te maken langs de rand van de canyon. Wat was het er mooi! De Blyde River stroomde als een rustig beekje door een mooie groene canyon. De Fish River Canyon en de Grand Canyon zijn allebei bruin van kleur. De Blyde River Canyon stond helemaal vol met bomen en planten. Eigenlijk was een half uur veel te kort, maar we moesten door. Door naar de Echo Caves. Deze zijn vernoemd naar twee grote stalactieten die flink nagalmen als je er op slaat. Op zich was het wel mooi om te zien maar we waren het er met z'n allen over eens dat de canyon van net vele malen indrukwekkender was.

Onderweg werd snel even gestopt voor een lunch waarna we meteen weer doorreden naar Johannesburg.

Onderweg kwam ik er pas achter waarom het maandag zo mis ging met de organisatie: het hostel dat ik had geboekt bleek ineens niet meer te bestaan! Ja hoor, kan er ook nog wel bij. Ik had nu de keuze tussen twee andere hostels waar ik afgezet kon worden. Uiteindelijk koos ik voor het Brown Sugar Hostel, gewoon omdat de naam me wel leuk leek. Er was nog plek genoeg. Daar was ik al blij om. Iets minder blij was ik toen ze vroegen of ik een privékamer of een dorm met 18 bedden wilde. Heel veel keus had ik niet aangezien de privékamer twee keer zo duur was en ik al genoeg onvoorziene kosten heb gemaakt. Doe dan maar de dorm... het was gelukkig maar voor twee nachtjes.

Ik was me nog aan het installeren en ineens stond Fred in de slaapzaal. Fred is een Amerikaan die ook deelnam aan de Krugertour. Hij vroeg of ik zin had om mee te lopen naar de Eastgate Mall. Het hostel ligt niet echt in het centrum en de Eastgate Mall was de enige vorm van vermaak in de buurt. Samen zijn we naar de mall gelopen die zo'n 3 kilometer verderop lag. We hebben de mall afgestruind, hebben wat gewinkeld en zijn ergens lekker wat gaan eten.

Toen het wat donker begon te worden besloten we om terug te lopen naar het hostel. Het leek ons niet echt een strak plan om door het pikkedonker door Johannesburg te gaan zwalken. We hebben ons geen moment onveilig gevoeld ofzo, maar toch.

's Avonds had ik na vier weken ein-de-lijk weer eens een computer tot mijn beschikking. Gratis service van het hostel! Daar heb ik even dankbaar gebruik van gemaakt. Mijn overvolle mailbox even geleegd, gefacebookt en de foto's op de computer bekeken. Daarna weer mijn bedje ingekropen. Echte bedden blijven toch beter dan matrasjes, daar was ik wel achter! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Mei 2014
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 6435

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 18 Mei 2014

Effe Afrika

Landen bezocht: