Dag 16: Ghanzi - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van myafricandream - WaarBenJij.nu Dag 16: Ghanzi - Reisverslag uit Ghanzi, Botswana van myafricandream - WaarBenJij.nu

Dag 16: Ghanzi

Blijf op de hoogte en volg

02 Mei 2014 | Botswana, Ghanzi

Weer een heerlijke nacht achter de rug. Maar ik was wel erg vroeg wakker. Ik zit nog helemaal in de kampeermodus met het vroege opstaan. Er stond een televisie op de kamer dus ik besloot er maar gebruik van te maken. Toevallig begon er net een film: Beethoven. Je weet wel, die hond. Helaas kon ik de film niet afkijken. Na een uur moest ik de televisie uitzetten en gaan uitchecken. Gisteravond heb ik nog een tijd met de telefoon liggen prutsen en ineens kreeg ik ons mam aan de lijn. Wat een verrassing. Echter, vanmorgen aan de receptie kreeg ik de volgende verrassing: de rekening. Of ik even 41 Namibische dollar wilde afrekenen voor het telefoontje dat ik had gepleegd (van minder dan twee minuutjes). Oeps! Ik dacht echt dat het gratis was. Niet dus... Gelukkig maakte het ontbijt alles goed. Vers brood, verschillende soorten beleg, yoghurt, bacon & eggs, koffie en thee. Het stond allemaal klaar. En het mooiste was dat je zoveel mocht pakken als je wilde. Dat liet ik me geen tweede keer zeggen. Ik had tien sneden brood met jam en worst op, twee koppen thee en twee schalen vruchtenyoghurt. Laten we het maar houden op 'compensatie voor het dure telefoontje'! :) Dit was tevens het laatste ontbijt in Namibië. Vandaag steken we de grens over naar Botswana.

Gisteren hebben we acht mensen van de groep uitgezwaaid. Daar kwam vandaag een Italiaan voor in de plaats. Er is nu genoeg ruimte in de truck. Vijftien van de vierentwintig plaatsen zijn nu bezet.

De route naar Ghanzi (Botswana) zou de hele dag duren. Gelukkig mocht ik van Janneke een tijdschrift lenen waar leuke weetjes instonden. Ook stond er met dikke koeienletters in: Ga niet rijden in Namibië! Dit is het land met de meeste verkeersslachtoffers! Ben ik even blij dat ik dat nu pas lees. Een paar uurtjes later waren we namelijk in Botswana! Gelukkig is er met ons niks gebeurd en zijn we Namibië veilig en wel in én uit gekomen.

Aan de grens heb ik weer een paar stempels verzameld voor in mijn paspoort.

's Avonds werd het diner ons aangeboden door de campingeigenaren. Een brij van groenten en pap. Pap is een typisch Afrikaans gerecht, bestaande uit maïs en meel. Het ziet er uit als aardappelpuree maar hier kun je de ruiten mee ingooien. Het plakt enorm! Verder deze avond werd er voor entertainment gezorgd in de vorm van een traditionele dans door de Bosjesmannen (San people). Zij brachten een aantal van hun liederen ten gehore. Je moet echt een Afrikaan zijn om de betekenis van de liederen te achterhalen, voor ons klonken alle liedjes hetzelfde! Maar leuk om een keer mee te maken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Mei 2014
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 6460

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 18 Mei 2014

Effe Afrika

Landen bezocht: