Dag 10: Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van myafricandream - WaarBenJij.nu Dag 10: Swakopmund - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van myafricandream - WaarBenJij.nu

Dag 10: Swakopmund

Blijf op de hoogte en volg

26 April 2014 | Namibië, Swakopmund

Wat een heerlijke nacht heb ik achter de rug! Na ruim een week kamperen stond voor afgelopen nacht én de komende nacht een lodge in Swakopmund tot onze beschikking. Wat een luxe! Een tweepersoonskamer helemaal voor mij alleen. Eerlijk gezegd vond ik het kamperen ook erg leuk en avontuurlijk. Bovendien heb ik goed geslapen in de tent. Maar deze lodge is een mooie en fijne afwisseling op het programma. Deze hele dag was ter vrije besteding. Eerst heb ik lekker uitgeslapen en rond 8:30 uur ben ik naar de ontbijtzaal gelopen. De zoveelste verrassing van deze reis. Er stond thee en koffie klaar, verse juice, boterhammen met jam en zelfs kwamen ze langs met bacon & eggs. Jummie! De groep is erg leuk maar een dagje voor mezelf vond ik ook wel fijn. Na het ontbijt ben ik de stad ingegaan. Swakopmund is maar een klein stadje in Namibië. Aan de ene kant zit je zo bij de Atlantische Oceaan en als je de andere kant op gaat zit je zo midden in de woestijn! De bewolking begon net weg te trekken dus ik besloot om richting het strand te lopen. Onderweg kwam ik op een markt waar ze typisch Afrikaanse spullen verkochten. Ja hoor, Gijsje was alleen en bij het eerste kraampje werd ik al flink opgelicht. De verkoper probeerde me van alles aan te smeren. In eerste instantie wilde ik niks kopen. Toen hij mijn naam vroeg haalde hij iets uit zijn zak. Het bleek een gelukssteen te zijn. Met een mesje graveerde hij mijn naam erin, evenals "Namibia" en "2014". Het zag er wel mooi uit. Ik wilde 'm eigenlijk wel meenemen. Daar begon de mooie praat. "Eigenlijk kost ie 370 Namibische dollar maar omdat het vandaag zo'n mooie dag is en het is nog vroeg, mag jij 'm voor 250 meenemen!" Ik vond het erg duur voor zo'n steentje, dus dat werd pingelen. "Voor 200 neem ik 'm mee." "240". "220". "230". Uiteindelijk was ie voor 220 dollar van mij. Nog veel te duur... De volgende oplichter kwam gelijk naar me toe met dezelfde steentjes en begon ijverig andere namen te krassen. Voor de helft mocht ik nog een andere meenemen. Maar deze ezel stoot zich geen twee keer aan een (gegraveerde) steen. Ik ben gauw doorgelopen naar het strand. Het was mooi weer maar het hele strand was leeg. Er was niks te beleven. Op de weg terug naar de lodge kwam ik Marieke en Jolanda tegen. Met z'n drieën hebben we gezellig de hele middag geshopt en koffie gedronken. Keith en Alison, een stel uit Zuid-Afrika, zijn gisteren op het idee gekomen om voor vandaag een typisch Zuid-Afrikaanse braai te organiseren. Dat is een soort van barbecue. Zij zijn vandaag naar de slager gegaan, hebben alle inkopen gedaan en de hele organisatie op zich genomen. Het was een supergaaf initiatief en het eten was erg lekker! Complimenten aan Keith en Alison voor deze geweldige avond! Wij Nederlanders zijn tot de conclusie gekomen dat het Afrikaanse volk ontzettend aardig en hartelijk is. Dat blijkt ook zeker wel uit dit leuke initiatief.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Mei 2014
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 6444

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 18 Mei 2014

Effe Afrika

Landen bezocht: