Dag 4: Cederberg Region ennnnn.... mijn VERJAARDAG - Reisverslag uit Cederberg, Zuid-Afrika van myafricandream - WaarBenJij.nu Dag 4: Cederberg Region ennnnn.... mijn VERJAARDAG - Reisverslag uit Cederberg, Zuid-Afrika van myafricandream - WaarBenJij.nu

Dag 4: Cederberg Region ennnnn.... mijn VERJAARDAG

Blijf op de hoogte en volg

20 April 2014 | Zuid-Afrika, Cederberg

Vandaag was de eerste dag dat ik met de groepsreis van Nomad meeging. Een tour van 3 weken dwars door zuidelijk Afrika. De verzameltijd was om 8:00 uur, maar je moest zorgen dat je er ongeveer 20 minuten van tevoren was. Mijn wekker liep om 6:45 uur af, ruim op tijd dus. Helaas was ik nog erg moe van gisteren en werd ik om 7.35 uur gewekt door een 'happy birthday sms'je' van ons pap (dankjewel!!). Als een dolle moest ik het bed uit. Ik heb snel al mijn spullen in mijn backpack gefrot en ben daarna met een rotgang naar het verzamelpunt gehold. Zo snel dat de bedelaars op Long Street (vorige verslag) niet eens de kans kregen om mij aan te spreken. Achteraf ben ik erg nieuwsgierig hoe een blanke stresskip met een backpack, rugzak en cameratas, hollend door de straten van Kaapstad eruit ziet. Ze zullen vast en zeker hard gelachen hebben. Maar 5 minuten later was ik aangekomen bij het kantoor van de Nomad. Gelukkig was mijn hostel maar op korte afstand. Uiteindelijk was ik ruim op tijd. Er moest nog een hele hoop papierwerk ingevuld worden, lijsten afgewerkt worden etc. Pas om 9:00 uur konden we in de truck stappen. Ongeveer een half uurtje rijden kwamen we aan bij Table View. Dit was een supermooi strand net buiten Kaapstad vanwaar je een prachtig uitzicht had op de Tafelberg en Kaapstad. In de verte kon je zelfs Robbeneiland zien liggen, het eiland waar Nelson Mandela lange tijd gevangen heeft gezeten. Enkele foto's later reden we door naar een groot winkelcentrum. We hadden een uur en een kwartier de tijd om wat boodschappen te doen en wat te eten en drinken te halen voor onderweg. Op een gegeven moment liep ik langs een terrasje waar ik een Nederlands stel zag zitten dat ook deelnam aan de reis. Ze nodigden me uit om erbij te komen zitten. Samen hebben we een lekkere kop koffie gedronken en even kennis gemaakt. Daarna weer hup de bus in en op naar de Cederberg Region, wat nog zo'n twee uur rijden zou zijn. Aangekomen op de camping stond ik voor een grote uitdaging: ik ging voor het eerst in mijn leven een tent opzetten! Later bleek het allemaal erg mee te vallen. De eerste keer had ik een tent zonder goed onderstuk en bij de tweede tent leek het net op een vliegend tapijt! Maar ik met mijn dik lijf ging er in liggen en toen zag het er een heel stuk beter uit. Gelukkig had ik nog net op tijd een andere tent. Er waren nog vier mislukte tenten. Vanuit Kaapstad moesten er helemaal vier andere tenten naar de camping gebracht worden. Een andere bus heeft daarvoor uren moeten rijden. Doen ze effe! Uiteindelijk zag 'ons dorp', zoals Victor en William (de gidsen) ons tentenkamp noemen, er perfect uit voor de eerste nacht. Iedereen had zich gesetteld. Tijd om de wandelschoenen aan te doen om zo'n twee uur te gaan hiken onder leiding van een local. Hij zou ons wat gaan vertellen over de planten en (kleine) dieren die in dit gebied voorkomen. Nog geen vijf minuten later had hij al een schildpad gevangen. Verder liet hij ons nog een grote tor zien, verschillende soorten kevers en zelfs een schorpioen! De hiketocht leidde ons over smalle paadjes waar je zo het ravijn in keek, over hoge en steile rotsen en door takken begroeide weggetjes. Al met al een leuke ervaring. Naast de kleine dieren die we tijdens deze trip zagen zijn we op de weg naar de camping nog verschillende cattle stations gepasseerd waar ze koeien, paarden en schapen hielden. Laten we hopen dat we gedurende deze reis nog het échte wildlife van Afrika gaan zien... Daar kom ik ten slotte voor. Terug bij het kamp was het tijd om te relaxen en de medereizigers te leren kennen. Om 19:00 uur stond het diner klaar: rijst met een grote pan bij elkaar gepleurde groenten. Ik ben benieuwd of dat voor één avondje is of de kost voor de komende drie weken! Ik hoop eigenlijk op het eerste. Na het eten heb ik nog gezellig samen gezeten met de acht andere Nederlanders. Een uurtje later was het tijd om tanden te poetsen, mijn verslag te schrijven en te gaan slapen. Morgen gaat de wekker al om 6:00 uur. Ik hoop dat mijn dag dan beter begint dan vandaag. Maar ondanks dat heb ik een superleuke verjaardag gehad in het mooie Afrika!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Mei 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 6441

Voorgaande reizen:

16 April 2014 - 18 Mei 2014

Effe Afrika

Landen bezocht: